Shark alarm - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu Shark alarm - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu

Shark alarm

Blijf op de hoogte en volg Eefke

10 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee allemaal!

Mijn eerste week zit erop in het mooie Kaapstad.

Zaterdag hebben Marieke, Marjon, Lisanne en ik met de neus op de Tafelberg gezeten. Wij zijn met de kabelbaan naar boven gegaan. Onze selfiestick heeft zich niet verveeld. Met veel selfies met het mooie uitzicht over heel Kaapstad, zijn wij de routes gaan volgen om zo de Tafelberg af te lopen. Oké.. vrouwen hebben soms geen richtingsgevoel.. Dit was er één van.
Na een anderhalf uur wandelen leek het erop dat wij meer boven op de berg bleven dan dat wij gingen dalen. Al het water was al op en het zweet stond dik op onze rode hoofdjes. Niemand te bekennen.. Gelukkig kwamen wij een ervaren klimmer tegen die ons even de weg wees. Na een bezoekje op het hoogste punt van de Table Mountain, hebben wij ons plan veranderd. We moesten nog een anderhalf uur terug lopen naar het startpunt voor de route die ons naar beneden zou leiden. Met minstens 35 graden vol in de zon hielden onze benen er mee op. Wij moesten en zouden de kabelbaan weer terug nemen, want anders had je écht een blik en veger nodig om ons bij elkaar te vegen!
Het dagje was zo leuk! Veel dieren gezien zoals salamanders, Redwingsvogels en klifdassen.

De zaterdagavond hebben wij ons vreselijk vermaakt bij de Braai bij ons hotel aan het zwembad. Met een groep van 13 studenten hebben wij heerlijk genoten van een stukje vlees en een goede salade. Wat een gezellige groep is dit zeg! De avond hebben wij goed afgesloten met een heerlijke borrel.

Zondag = chilldag.. Niet voor ons! In de ochtend gingen wij met de groep van de braai richting Muizenberg. Er werd gewaarschuuwd voor haaien. Het plan was surfen. Zie je het al voor je? Eefke op een surfplank? Nou.. met pijn en moeite heb ik mijn vingers bijna uit de kom gehaald door het surfpak aan te trekken. Surfboard onder de arm, touw om mijn enkel en zonnebrand op mijn gezicht ging ik het water in. Na heel wat golven van dichtbij te hebben gezien probeerde ik mijn amateuristische skills te showen. Dit ging mij niet goed af.. Wat genoot ik al van de sfeer en ik lachte mijzelf dik en dubbel uit. Op een gegeven moment voelde ik de golven al wat beter aan en ging ik als een speer over de golven. Het is mij 3 keer gelukt om te gaan staan op het board. Hier was ik tevreden mee en na een anderhalf uur besloot ik toch een einde eraan te gaan breien. Na even gechilled te hebben op het strand ging het alarm af. Het shark alarm! Mensen renden als een school vissen uit de zee en keken allemaal dezelfde kant op. Ja hoor, de haaien waren te zien! De vinnen zag je goed je zag ze duiken. Daarbij waren er ook een groep dolfijnen te zien.

In de avond hebben wij de week luxe afgesloten in the Kloof Street House. Een culinaire restaurant waar wij met de groep heerlijk buiten genoten hebben van onze zalm.

Gister.. het was zover! Onze eerste dag op the University of the Western Cape. Wij werden opgehaald door een privéchauffeur van de universiteit, genaamd "Hanzie". Wat een aardige mensen hier! Marieke en ik werden hartelijk verwelkomd door onze begeleidster. Even een kijkje genomen hoe de universiteit in elkaar steekt. Heel anders dan in Nederland.

Vandaag zijn wij meegegaan met onze medestudenten/mondhygiënisten bij de Oral and maxillofacial/dental surgery in het grootste bekendste ziekenhuis in Zuid-Afrika, de Groote Schuur. De Groote schuur is het ziekenhuis waar de eerste harttransplantatie heeft plaatsgevonden. Mensen met abcessen, fracturen en ernstige bijwerkingen van medicatie kwamen hier een bezoekje brengen aan ons. Wij hebben al veel gezien. Het is toch anders dan in Nederland. Heel leerzaam!

Morgen staat weer een dagje praktijk in de planning. Ik ben benieuwd wat we daar gaan zien!

Baie veel groetjes!

  • 10 Februari 2015 - 17:54

    Herm:

    Ondanks de slechte Skype verbinding is dit een goede en leuke aanvullende informatiebron.
    Ben blij , dat je het naar je zin hebt

    Veel Liefs!

    Herm

  • 11 Februari 2015 - 08:42

    Ellen:

    Wat een leuke dingen hebben jullie al gedaan zeg! Jammer dat de internetverbinding niet zo goed is, waardoor we niet kunnen facetimen. Maar zo te lezen vermaken jullie je erg goed! Veel succes op de Universiteit en in de praktijk deze week. Lijkt mij reuze interessant. Baie pret!

  • 11 Februari 2015 - 14:46

    Oma:

    Hoi Eefke leuk dat ik zo met je praten.Je hebt het wel naar je ziN .Ja dat is het andere deel van de aardbol. Geniet er van ,maar pas op voor die grote vissen met die vele tanden..love you Oma.

  • 11 Februari 2015 - 16:22

    Annemie:

    Hallo Eefke,

    Wat een mooie ervaring die wandeling op de tafelberg, maar ook wel eng als je weg niet meteen meer terug vind...
    Ook leuk dat jullie zoveel leuke dingen doen samen, echt super!!
    ... ja die haaien, kijk maar uit dat je niet in die grote bek verdwijnt met je surfplank hahaha!
    Veel succus op de universiteit en met je praktijk... ik hoor het wel weer hoe het is gegaan.
    Doe ook heel veel groetjes aan Marieke!
    Dikke kus... Annemie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Afstudeerstage in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

13 April 2015

Check!

30 Maart 2015

Aftellen?!

21 Maart 2015

Nieuw leesvoer

09 Maart 2015

Wine o'clock

02 Maart 2015

Dance dance dance
Eefke

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4436

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 26 April 2015

Kaapstad

Landen bezocht: