Hakuna Matata - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu Hakuna Matata - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata

Blijf op de hoogte en volg Eefke

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Afgelopen week was een drukke maar mooie week!
Dinsdag kregen Lisanne, Joelle, Marieke en ik onze compacte, ietwat oude, maar toch schattige Tata. Deze auto heeft ons toch al flink wat verwend.

Woensdag hebben Marieke en ik een kijkje genomen in het Red Cross Children’s Hospital. Dit ziekenhuis behandelt kinderen met allerlei ziekten tot en met 13 jaar. Dit was een indrukwekkende dag waar wij veel gezien hebben. De high fives en een lach van oor tot oor van die kindjes maakte mijn dag compleet.
Deze dag hebben wij met een groep vriendinnen in de bekende studentenwijk Observatory afgesloten bij een heerlijke sushibar. Al met al heeft onze parkeerwachter Ricardo zonder tanden genoten van een doggybag vol sushi. En weg was ie! Aangekomen bij de auto, hing er een mooi roze velletje op het raam. Ook wel een boete genoemd voor het parkeren op een plek waar het niet mag. Thanks to Ricardo!

Donderdags zijn Marieke en ik met twee andere Nederlandse tandheelkunde studenten naar een Tandartspraktijkje in een township Gugulethu gegaan, waar alleen maar tanden werden getrokken. De eerste 10 minuten hebben Marieke en ik met een mond vol tanden (ja die hebben wij wel) gekeken naar de praktijkvoering. In 10 minuten zijn 15 mensen verdoofd en werden terug gestuurd naar de wachtkamer waarna vervolgens weer in de stoel de tanden werden getrokken. Ook hier kwamen heel wat bacteriën de hoek om kijken door de matige hygiëne. Einde van de middag zijn wij naar Bo Kaap gegaan met allemaal gekleurde huisjes. Baie mooi!

Vrijdagavond zijn wij met een groep vriendinnen naar de Harbour Bay Market in Hout Bay gegaan. Ook hier heb ik mij als een echte Limburgse Bourgondiër vermaakt bij de heerlijke eetkraampjes met overheerlijk eten uit verschillende landen en streken. Ik als foodlover ben de echte Zuid-Afrikaanse springbokfilet en Koeksisters gaan proeven. Ontzettend lekker! Na een avondje gezellig de kraampjes met sieraden, kleding, souvenirs en noem maar op gezien te hebben, zijn wij zoals gewoonlijk de befaamde uitgaansstraat Longstreet ingedoken.

Zaterdag zijn Lisanne, Joelle, Marjon, Marieke en ik naar een Cheetah Outreach geweest waar wij Cheetah Enigma hebben mogen bezoeken. Ook dit was een bijzonder moment dat je gedachte toch even stil staat bij het feit dat je in echt Afrika bent. Ook deze zaterdagavond hebben wij afgesloten met een Zuid-Afrikaanse Savannah in de club.

Zondag om 9.45 uur zaten wij met 30 graden weer in onze Tata richting Boulders Beach. Na wat geklouter, gespring en gedoken mochten wij de wilde pinguins recht in de ogen aankijken. Deze bijzondere Afrikaanse pinguins kwamen gewoon naar je toe gelopen en wilde graag met je op de foto. Dit was voor mij toch echt genieten! Na het bezoek en fotoshoot met de pinguins reden wij via de ontzettend mooie route langs de kust door naar Cape Point en Kaap de Goeie Hoop. Het zuidelijkste puntje van Afrika. Ja, daar stonden wij hoor in gezelschap van Baboons, genaamd bavianen. Hier heb ik toch echt even een brok in mijn keel gehad hoe mooi de wereld wel niet is. Wij mogen hier trots op zijn! De route door Cape Point zelf was schitterend. Ik kreeg bij mijn raam hoog bezoek van struisvogels die even hallo kwamen zeggen. Even een stukje doorgereden kwamen wij een groep springbokken tegen. Ik zat in de film The Lion King. Weer terug naar Cape Town zelf hebben wij onze Tata een aantal keren geparkeerd naast de weg om wederom te genieten van ontzettend mooie uitzichten, prachtige dieren en in het bijzonder de zonsondergang bij de Lions Head.

Mijn dag kon niet meer stuk!
Totsiens!

  • 24 Februari 2015 - 15:10

    Annemie :

    Hoi lieve Eefke,

    Ontzettend leuk hoe jij je verhalen op schrijft Eefke, ik ben er af en toe wel echt van onder de indruk hoor!!!
    Super blij ben ik voor je, dat je geniet van alle dingen die aan je voorbij komen!
    Hoe indrukwekkend het je vind in Township.. dan hebben wij het als Europeanen nog zo slecht niet!
    Je hebt er al 1/3 van je reis erop zitten meid, zo zie je maar dat het toch vlug gaat hé?
    Het maakt me ontzettend blij, keer op keer, als we appe of bellen, hoe enthousiast je bent, hoe je geniet en alles zo intens beleefd.. ben echt een trotse mama, haha!

    Dikke kus!
    Annemie


  • 25 Februari 2015 - 09:49

    Vivian:

    Ha Eefke,

    Wat maken jullie ontzettend veel leuke dingen mee. Kan me voorstellen dat het verschil tussen de tandheelkunde in Nederland en Zuid-Afrika erg groot is. Wel leerzaam om dit allemaal van dichtbij mee te maken. Ik hoorde van Annemie dat jullie dit weekend met een kooi de zee in gaan om haaien te spotten! Ik ben benieuwd hoe je dat gaat vinden, lijkt me doodeng!!

    Heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!

    Liefs,
    Vivian


  • 01 Maart 2015 - 14:27

    Oma:

    Ha Eefke Herm en Annemie zijn hier en hebbe n mij even geholpen.Ikvond het leuk dat ik dat mee kan maken .Zoals ik hoor ben je al bij de haaien geweest.,en heelhuids terug gekomen.Fijn dat je zoveel meemaakt.Kun je straks veel vertellen.Geniet maar ,want dev tijd gaat zo vlug.Heel veel groetjes en liefs oma.

  • 03 Maart 2015 - 08:58

    Ellen:

    Ha zus! Het lijkt me echt indrukwekkend om in een township te zijn en daar ervaringen op te doen. Op alle fronten is het natuurlijk een wereld van verschil qua levensstijl. Erg leuk om te lezen hoe jullie genieten van alles. Gaaf ook dat de dieren zo dichtbij kwamen. Ik kan alleen maar zeggen, 'ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet'. Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Afstudeerstage in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

13 April 2015

Check!

30 Maart 2015

Aftellen?!

21 Maart 2015

Nieuw leesvoer

09 Maart 2015

Wine o'clock

02 Maart 2015

Dance dance dance
Eefke

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 4435

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 26 April 2015

Kaapstad

Landen bezocht: