Dance dance dance - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu Dance dance dance - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu

Dance dance dance

Blijf op de hoogte en volg Eefke

02 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo!

Time flies when you're having fun.. 1/3 zit er alweer op.

Afgelopen week was het programma op stage hetzelfde als vorige week. Laat ik niet in herhaling vallen. Ook afgelopen week heb ik weer veel geleerd van alles wat ik gezien heb.
Vrijdag was toch even iets anders wat heel leuk was.
Marieke en ik gingen met een groep studenten mee naar een basisschooltje midden in een township in Mitchells Plain.
Daar stonden wij in onze witte jassen tussen de kleine kindjes. De leeftijd verschilde van 4 tot en met 8 jaar. Ze vonden het toch wel raar zo'n wit mens en kwamen naar mij toe om te kijken of ik geen vreemd wezen was. Het zijn schatten van kinderen! Na wat kleine korte vraagjes hebben wij even in de mondjes gekeken. Ook hier was weer goed te zien hoe de mondzorg in Zuid-Afrika is.

Woensdagavond ben ik de vriendinnen uit ons hotel naar het restaurant Mama Africa gegaan om eens echt Zuid-Afrikaans te gaan eten.
Boboti en krokodil staan onder andere op mijn lijstje. Mijn keuze viel op de mama's boboti. Dit was ook een goede keuze!
Al snel werd de muziek vervangen door een Zuid-Afrikaanse liveband genaamd Maramba Vibrations die onze oortjes deden voorzien van leuke covers, jazz en local music. Ik genoot!
Dat genieten was dan ook goed te merken bij de band. 3 keer raden wie op het podium moest gaan dansen? Juist.. me!
Dit dansen ging mij minder goed af tussen die Afrikaanse vrouwen met ritmegevoel in hun achterwerk.
Het was een sfeervolle gezellige topavond die zeker voor herhaling vatbaar is!

Vrijdag aan het einde van de middag stond ik met 22 andere studenten en 't koffertje klaar om richting Hermanus te gaan voor 2 dagen.
Hermanus ligt 2 uur rijden van Kaapstad en is een echte kustplaats met een schitterende natuur.
Hier ging het gebeuren... de shark cage diving met white sharks. Dit kun je doen op twee plekken in de wereld, namelijk Zuid-Afrika en Australië.
Zaterdagochtend om 6.15 zaten wij met wallen in de auto naar Gansbaai.
Na een mooie boottocht liet ik mij in een wetsuit en een duikbril op de kop twijfelend in de kooi zakken. De spanning werd snel vervangen door pure adrenaline.
De witte haai kwam even haai zeggen. Ik had geen betere plek kunnen wensen in de kooi. De haaien heb ik van heel dichtbij mogen bewonderen. Wat een ervaring was dit! Het was onwijs gaaf.
Ook dit kan ik weer afvinken op mijn bucketlist.

Hermanus heeft een mooi strand waar ik de zaterdag verder heb vermaakt. Helaas met een flinke verkoudheid en veel zieke om mij heen heb ik toch flink genoten van het weekend in Hermanus.

Zondag heb ik het Lladudno beach mogen bewonderen. Dit ontzettend mooie strand inclusief surfdudes die niet alleen een surfboard hebben maar ook een wasboard (lees: sixpack) is een echte aanrader. Hier heb ik mijn tan weer even flink bijgewerkt.

Deze week staan wederom weer leuke dingen in de planning!

Oh ja. Neem mij het niet kwalijk als ik de klok niet meer ken in Nederland. Hier in Zuid-Afrika kennen ze de klok niet, maar de tijd.
Ze hebben alle tijd en doen dus ook alles op hun gemakje. Dit was toch wel even wennen de eerste paar weken. Ik ken geen haast of stress meer. Als het nu niet wordt gedaan.. dan wordt het of morgen of een keer wanneer het uitkomt gedaan. Dit verschil is te herkennen aan: just now, now now en now.

Met een Afrikaans wijntje in de hand zeg ik gesondheid!

Baie groetjes van Eva. Eefke/Eef/Eefje schijnt een hele opgave te zijn om uit te spreken hier. Ook hier bespaar ik ze de moeite.

  • 02 Maart 2015 - 15:51

    Annemie:

    Haaa Eefke,

    Wat super fijn om weer wat van jou te horen!! Ik vind het zó jammer dat de skype verbinding het zo vaak begeeft.... want ik wil je graag weer eens in levende lijve zien.. ja, ja.. I miss you so much :( !!!!!
    Ook erg leuk dat je mij het live bandje via de whatsapp heb gestuurd, zo kunnen we toch een beetje meegenieten.
    Het zag er in dat restaurantje Mama Africa heel gezellig uit, zo wat ik zag op de foto! Wel tof dat je zoveel fotootjes doorstuurt, dat doet me wel wat hoor!

    Fijn dat je het zo vét hebt gehad in Hermanus, het was wel spannend en ik ben blij dat je weer veilig op je kamer bent en inderdaad, je moet het meegemaakt hebben. We zijn heel nieuwsgierig naar je filmpjes en foto's, ik kan niet wachten!

    Het weer hier is weer slecht, koud, het regent echt super hard, maartse buien...??!! Dan weet je het wel hé en dan lig je daar met 37 graden in de zon, ik wil ook zon haha...!

    Lieve Eefke, heel veel groetjes en een dikke dikke kus van Herm en mij, love you!!!

  • 03 Maart 2015 - 09:10

    Ellen:

    Lieve Eefke! Toevallig sprak ik je vanmorgen vroeg, je was aan het wachten op de taxi hihi. 1/3 van je geweldig tijd daar zit er alweer op. Maar 2/3 heb je nog te gaan, met een heleboel mooie dingen in de planning!! Ik mis je wel hoor! Heb je ook een filmpje van je dansmoves? Ben ik benieuwd naar ;-) En die bijzondere haaien-ervaring in de kooi pakt niemand je meer af! Smeer je goed in vanmiddag, anders bega je dezelfde fout als ik in Mexico (zo rood als een tomaat was ik, hahaha). Dikke kus!

  • 04 Maart 2015 - 09:56

    Kayleigh:

    Eefke! Wat ein geweldige verhaole en de manier wie detse schriefs haha, ik huur t dich zu zeggen! Ik zou dien dans moves oak wal ens willen bewonderen haha, dink inderdaad det wea nog wal wat van die vrouwen kunne liere! Geniet ervan, we appen ! Dieke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Afstudeerstage in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

13 April 2015

Check!

30 Maart 2015

Aftellen?!

21 Maart 2015

Nieuw leesvoer

09 Maart 2015

Wine o'clock

02 Maart 2015

Dance dance dance
Eefke

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4439

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 26 April 2015

Kaapstad

Landen bezocht: