Wine o'clock - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu Wine o'clock - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu

Wine o'clock

Blijf op de hoogte en volg Eefke

09 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag Nederlandse genieters!

Van het thuisfront kreeg ik het overweldigend bericht dat ook jullie nu voorzien zijn van een warmere temperatuur en de nodige zonnestralen.

Marieke en ik proberen zoveel mogelijk de Afrikaanse zonnestralen op te sturen naar jullie.

Inmiddels zitten Marieke en ik alweer op de helft van onze stage.. time flies when you are having fun!

Ook deze week stond er weer een leuk programma voor ons op de planning. Dinsdag liep ik weer met een leuke arts mee voor de kaakfracturen en trauma's. Zo kwam er een man in het rood (lees: bloed) en een blauw oog onze kamer binnen met het verhaal dat hij was gestoken. Dit schijnt de meest voorkomende trauma's te zijn hier in Zuid-Afrika. Er wordt hier niet meer van opgekeken door de artsen.. normale zaak dus! Toch sta ik telkens weer met een mond vol tanden de zaak te bekijken. De studenten behandelen deze mensen na een kaakoperatie.
Deze dag heb ik met de vriendinnen hier afgesloten in de Karaoke bar Dizzy's in het luxueuze Camps Bay. Onze keeltjes hebben wij weer goed gesmeerd met nummers van Grease en noem maar op. Een en al gezelligheid!

De Garden route op onze bucketlist staat eindelijk met boekingen en al uitgestippeld voor de paasdagen.
4 dagen lang genieten van de mooie natuur, the big five, olifanten ontmoeten, voor de andere bungee jumpen en nog veel meer. Overnachten in lodges en lunchen in de mooie natuur.. ik kijk er naar uit!

Vrijdag zijn Marieke en ik naar een mondhygiënist in een Dental Clinic gegaan een paar straten verder van ons hotel. Hier hebben wij weer veel gezien. Ze stuurde ons na een paar behandelingen al snel door naar de operatiekamer waar de tandartsen in de blauwe kleedjes klaar stonden. De kindjes die onbehandelbaar zijn en alle tandjes vol gaatjes hebben werden hier onder algehele narcose behandeld. De melktandjes vlogen ons om de oren. Binnen 5-10 minuten was de behandeling klaar. Van narcose tot aan het trekken ging als een flits. Mooi om te zien hoe zo'n team samenwerkt.

Zaterdagochtend om 8.15 zaten wij met onze vriendinnen en tassen in de auto's richting Stellenbosch. Stellenbosch staat bekend om de mooie wijngaarden en wijnproeverijen. Daar gingen wij dan.. in het busje naar 5 winefarms. De eerste winefarm Simonsig heeft ons om 10.30 al fijn opgewarmd met goede champagne, rode en witte wijntjes.
Daarbij kregen wij ook een leuke rondleiding door het bedrijf waar ze de wijnen maken. Hartstikke leuk! Nee tegenwoordig gaan ze niet meer met blote voeten de druiven pletten. Dit wordt fijn gedaan door machines.
Bij de andere winefarms in Franschhoek en Drakenstein werden we ook nog voorzien van een kaasproeverij en schitterende uitzichten.
Als Nederlandse studenten hebben wij na 18 wijnen nog geen genoeg.. dit resulteerde ook in een avond stappen in Stellenbosch. 'T stappen in Stellenbosch houd ik voor gezien.. ik voelde mij hier ondanks ik 21 ben.. toch te oud tussen alle 16 jarige. Ik houd het liever bij het stappen in Kaapstad zelf.

Zondag met 32 graden ben ik weer sportief met mijn nike's aan samen met de meiden de bergen in gedoken in Jonkershoek. Na enkele kilometers te hebben gehiked hebben wij onze voetjes laten rusten in een mooie waterval met helder water. Ik voelde mij even de koningin van de jungle. Op een steen in het water even tot mijzelf komen, wat kan ik daar van genieten! Dit maakte het weekend compleet.

Maak jullie niet druk om de bosbranden, want deze zijn nu als het goed is onder controle.
De tafelberg is groot.. heel groot! Dit blijft toch wel in ons achterhoofd met al die dieren die dood zijn en geëvacueerde mensen die helaas hun huis en restaurant hieraan kwijt geraakt zijn.

Geniet van de zon daar en jullie horen weer snel van ons, want wij hebben weer veel leuke dingen in de planning staan!


  • 14 Maart 2015 - 17:36

    Annemie:

    Hallo lieverd,

    Wat fijn om weer iets van jou te lezen en inderdaad... de tijd vliegt als je het naar je zin hebt!
    Ik ben ontzettend benieuwd naar je foto's en filmpjes, dat wordt heerlijk kijken en genieten in de thuisbioscoop met een lekkere zuid afrikaanse wijn erbij, ik kijk er al naar uit!!
    Het weer is hier weer wat minder, zeg maar koud weer, brrr... verwarming weer hoog. Het wil maar niet vlotten met die zon waar we allemaal naar verlangen en dat we van de griepklachten afkomen.
    Toch jammer dat die skype af te toe zo slecht is... we type ons helemaal suf met de whatsapp en ik vind het zeker zo fijn om je via skype te zien, het gemis is toch wel behoorlijk aanwezig hoor en vooral bij Floortje, die het toch wel moeilijk heeft op dit moment.... dat bakje met brokjes wat blijft staan... en het gepiep en gejammer... en als ze jou stem weer hoort op de skype... tja? dan gaat ze kijken waar die stem van jou nou toch vandaan komt... en dan maar kijken naar de raam waar je ook niet bent? Och ja.. over een tijdje is alles weer normaal.
    Lieve Eefke, geniet er nog lekker van en ik kijk weer uit naar je volgende verslag!

    Dikke knuffel en kus...!!!
    Annemie

  • 17 Maart 2015 - 13:26

    Ellen:

    Ha zus! Bedankt weer voor het fijne verslag! Inmiddels ben je al over de helft van je avontuur. Wat een gave foto's zag ik voorbij komen op Facebook. Ik word steeds jaloerser, hahaha! En zo te lezen ben je nu dus echt Mowgli geweest in de jungle... ;-) Mama en ik zijn afgelopen vrijdag naar een theatershow geweest in de Oranjerie, South African Road Trip. Hebben wij ook een beetje kunnen genieten van de sfeer! Geniet van alles wat je nog te wachten staat, ik mis je! Dikke kus Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Afstudeerstage in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

13 April 2015

Check!

30 Maart 2015

Aftellen?!

21 Maart 2015

Nieuw leesvoer

09 Maart 2015

Wine o'clock

02 Maart 2015

Dance dance dance
Eefke

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 4438

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 26 April 2015

Kaapstad

Landen bezocht: