Aftellen?! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu Aftellen?! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu

Aftellen?!

Blijf op de hoogte en volg Eefke

30 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Als een echte typemiep zit ik met een knabbeltje en mijn laptop op schoot een verslag te schrijven over mijn leuke tijd hier. In mijn gedachte wil ik jullie helemaal niet jaloers maken, maar laten zien dat Zuid-Afrika een échte aanrader is om ooit te bezoeken. Ik probeer ervoor te zorgen dat Kaapstad hoog op jullie bucketlist komt te staan!

Allereerst mis ik de Nederlandse specialiteiten erg zoals stampot, hagelslag én de echte verse kaas van de kaasboer enorm! Over een maand staat dit voor mijn neus klaar…
Inmiddels is mijn laatste stageweek aangebroken. Na ruim twee maanden heb ik mij heel wat kunnen ontwikkelen binnen de tandheelkunde en mondzorg in Zuid-Afrika. De mensen hier zijn onbeschrijflijk aardig, behulpzaam en gastvrij. Deze mensen ga ik behoorlijk missen in Nederland, maar daarvoor heb ik mijn camera mee.

Afgelopen week was weer een drukke week. De stagedagen zorgen er soms voor dat mijn batterij niet meer 100% is en weer even opgeladen moet worden. Dit gebeurt voornamelijk in de snikhete zon die ik in Nederland waarschijnlijk ook ga missen zoals ik hoor van mijn thuisfront. Woensdag na stage zijn Marieke en ik met de auto naar Sea Point gereden waar een groot zwembad aan de zee is. Die Afrikaanse kilo’tjes moeten er toch wel af… mijn start gebeurde in dit zwembad. Ik nam een duik in het water en ben 9 baantjes gaan zwemmen tussen de gevorderde zwemmers. Nadat ik telkens twee keer mijn buurman hallo heb gezegd, kon ik weer een baantje afvinken. Met andere woorden, mijn conditie is in Zuid-Afrika enigszins behoorlijk achteruit gegaan. Maakt niet uit, daar gaan we in Nederland weer wat aan doen.
Vorige week zondag ben ik met een grote groep Nederlanders en Belgen naar Mzoli’s gegaan. Mzoli’s is een ‘braairestaurant’ midden in de Township Gugulethu. Bij deze braai zit een grote tuin waar alleen maar locals zitten en enige toeristen zitten. Wij als toeristen kwamen om 12.30 met bier en bijna 3 kilo aan vlees binnen waar wij vrijwel meteen werden verwelkomd door de bevolking. De DJ vermaakte ons met chille muziek waarop wij heerlijk zaten te genieten, kletsen en te dansen in de volle zon.

Om 17.00 werd het toch wel tijd om als toerist zijnde terug naar de stad te gaan vanwege de heftige criminaliteit die op komt spelen.
Ook deze week zijn de keeltjes weer gesmeerd in de Karaokebar Dizzy’s aan het strand, dat weer tot wapperende oortjes heeft geleid. Mijn zangkunsten waren nog steeds heel amateuristisch.
Afgelopen weekend stond een zwaar maar ongelooflijk gaaf weekend voor de deur. Met een grote groep Nederlanders, Belgen en Duitsers van ons hotel gingen wij met de organisatie van onze accommodatie naar Cederberg.
In Cederberg gingen wij kamperen en hiken in de bergen. Na 21 jaar gekampeerd te hebben, lukte mij het nog steeds om de tent piekfijn op te zetten. Na een lange zit van 5 uur in de truck mochten wij eindelijk de avond inluiden met een heerlijke borrel onder de melkweg bij een kampvuurtje.
Genietend van deze sterren en de borrel werd het al snel bedtijd, want om 6.30 uur mochten wij weer fris en fruitig klaar staan om een “full day hike” van 9,5 uur te doen. Dit was een toffe maar zeer zware hike in en tussen de grotten, bergen, bosjes en dunne randjes. Het uitzicht was voortreffelijk!
Ook deze avond hebben wij heerlijk met een wijntje aan het kampvuur gezeten en voor het slapen gaan nog even naar de vallende sterren in de melkweg bekeken.
Om het weekend af te sluiten zijn wij naar de watervallen gegaan om daar een goede duik te nemen in het heldere water. Dit was genieten!
Na woensdag mag ik 2,5 week volop gaan genieten voordat ik het vliegtuig weer instap naar Nederlanders. Er staat nog heel wat in de planning zoals het snorkelen met zeehonden, Garden Route, shoppen, strand, strand… en nog een strand.

Ik ga even navraag doen bij KLM of er nog wat ruimte over is in het vliegtuig voor de zon, want dit souvenirtje kunnen jullie in Nederland volgens mij wel heel goed gebruiken zoals ik op Facebook voorbij zie komen.
Die Gruβe!

  • 31 Maart 2015 - 15:28

    Herm:

    Zoals ik lees ben je al aan het aftellen en mis je de hagelslag en de kaas van Seetsen.
    Maak van die laatste weken nog maar een fijne vakantie en geniet nog maar van alles wat hier in Nederland
    niet is. Bij terugkomst op Schiphol zorg ik dat je een dikke boterham met kaas en hagelslag kunt nuttigen en
    naar jou keuze gaan we ergens wat eten met Ellen en Erwin ( Friet-Pizza-of iets anders).
    Maar dat is nog ver weg.

    Veel Liefs!

  • 01 April 2015 - 09:41

    Ellen:

    Zusss! De tijd vliegt voorbij! Vandaag je laatste stagedag... En dan kunnen jullie nog 2,5 week heerlijk genieten van al het moois wat nog op jullie planning staat. Als je terug bent hebben we in ieder geval heel veel bij te kletsen. Ben enorm benieuwd naar alle foto's onder het genot van een Zuid-Afrikaans wijntje. Erwin en ik zorgen dan wel voor de Zuid-Afrikaanse boboti van Knorr, hahaha. Heel veel succes vandaag op de laatste dag en geniet, want voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem (onder de regen). Dikke kus Ellen

  • 07 April 2015 - 20:22

    Kayleigh:

    In Nederland gaon we wal weer samen sporten ;)
    Motiveert mich aok weer haha! En snel plannen we efkes en etentje!
    Veur nao, nog genieten van alles!
    Tot euver 3 weken!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Afstudeerstage in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

13 April 2015

Check!

30 Maart 2015

Aftellen?!

21 Maart 2015

Nieuw leesvoer

09 Maart 2015

Wine o'clock

02 Maart 2015

Dance dance dance
Eefke

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 4441

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 26 April 2015

Kaapstad

Landen bezocht: