Arrived! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu Arrived! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu

Arrived!

Blijf op de hoogte en volg Eefke

03 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar is die dan.. mijn eerste reisverslag van de grote reis naar Kaapstad.

Zaterdagnacht om 2.15 ging de wekker.. "het is zover" kwam direct naar boven. Na een lange autorit werd ik door de aardige stewardessen onthaald. Al gauw kwam het moment van afscheid nemen. De treurige traantjes werden al snel vervangen door een big smile. Al de spanning kwam even los, maar wat had ik een zin om te gaan!

De vliegreis van 11:30 uur duurde lang. Van een rustige kont werd het een zogenoemde "zitkont". Deze werd al snel vervangen door een gevoelloze kont.
Marieke en ik werden al snel wakker gehouden door een loyale en zéér geïnteresseerde oudere man die het erg leuk vond om ons te voorzien van tips.
Uiteindelijk na heel wat uurtjes in het vliegtuig te hebben gezeten,
werden wij tegen elven door de warme walm, tropische flora en niet te vergeten onze taxichauffeur onthaald en naar het befaamde Best Western Cape Suites Hotel gebracht.

Dit hotel waar Marieke en ik de komende drie maanden ons gaan vertoeven, is echt een toplocatie.
Welkom in het Nederlands dorpje midden in het centrum van Kaapstad.

Het eerste dagje hebben wij gebruikt om ons even te acclimatiseren na een lange reis en veel indrukken. Het hotel verkennen, boodschapjes doen, kamer inrichten, genieten van de 32 graden en 's avonds een heerlijk glas wijn drinken met ons huisgenootje en een hele groep studenten.

Vandaag, dag nummer 2, zijn Marieke en ik als echte Nederlandse toeristen een sightseeing tour gaan doen vanuit het V&A Waterfront. Met oordopjes in en de camera in de hand hebben wij een topmiddag gehad. De tussenstop op de Table Mountain, bij de Lions Head en een stop aan het luxueuze strand van Camps Bay waren de hoogtepunten van deze trip. Wij hebben ontzettend genoten!

Julle hoor gou van my!

Baie groetjes van ons! :)

• 03 Februari 2015 - 18:17

Ellen:

Wauw wat een mooie foto's! Fijn om te lezen dat jullie genieten van alles. Ben trouwens erg jaloers op die heerlijke temperatuur... Hier is het bagger, haha! Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag!

• 03 Februari 2015 - 19:02

Rob En Vivian:

Ha Eefke, wat leuk om te horen dat alles goed is gegaan en je al volop aan het genieten bent. Wij zijn ook jaloers op het weer daar..

• 03 Februari 2015 - 19:52

Annemie En Herm:

Wooow! Wat een mooie foto's! Je hebt het uitzicht van je kamer laten zien via de laptop, je kijkt zo vanuit je raam naar de tafelberg... dat is toch echt héél mooi hé?
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en dat heerlijk zonnetje...? Ja dat wil ik ook héél graag, vanmorgen sneeuwde het hier nog... :/

• 04 Februari 2015 - 15:41

Kayleigh:

Fijn um te huren detse 't nao diene zin hes! :)
    Geniet maar lekker dao van alle nieuwe en bijzondere momenten en stuur wat wermte hee heer haha! Daaaaaag xxxxx

• 05 Februari 2015 - 20:03

Bregje:

Lieve Mariek en Eef,
    Wat klinkt dat geweldig :)
    Lekker veel berichten posten hoor!!
    Heerlijk om jullie avontuur te volgen en jullie hebben later een mooi reisverslag!
    Wel gek hoor, zonder jullie naar de Akma...
    Ben er van overtuigd dat jullie dat he-le-maal niet missen hihi.
    Volgende week Facetime!
    xxx Vanuit de Van Oldenbarneveltstraat