Burn baby burned - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu Burn baby burned - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eefke Schleepen - WaarBenJij.nu

Burn baby burned

Blijf op de hoogte en volg Eefke

06 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier ben ik weer!
Wat kan ik nu al stellen dat wij als Nederlanders écht verwend zijn in ons kikkerlandje met de stroomvoorziening.
Al het stroom is op in Zuid-Afrika, dus op z'n tijd wordt dit afgesloten voor maar liefst 2,5 uur. Dit betekent geen licht, elektra, gas en wifi/internet. Als ik eerlijk mag bekennen mis ik dit ook helemaal niet. Oké vooruit, één enkele keer wat afkickverschijnselen zoals het klikken op de home-knop. Dit maakte alles goed door gezellig met kaarslicht en een borreltje kletsend de avond door te brengen.

Woensdagavond hebben wij, Lisanne Marieke en ik, ons van de sportieve kant laten zien. Full moon hiken op de Lion's Head! Met mijn fragiele arm- en beenspieren ben ik toch écht de rotsen op geklommen. Het eindresultaat mag er wezen. Boven op de berg genieten van de zonsondergang en dan bij volle maan de berg weer af "hiken". Dit was ontzettend mooi. Het uitzicht over Kaapstad bij volle maan.. wauw!

Donderdags zijn Marieke en ik als echte levensgenieters het luxueuze strand genaamd Camps Bay gaan verkennen. Met factor 50, gemiddeld zo'n 32 graden, mag ik eerlijk bekennen dat ik zo uit een wokpan kom. Het verradelijke windje en de scherpe zonnestralen hebben mijn huid een aanwezige tan gegeven.
Het rood is nu vervangen door het gewilde bruin. Een lunch in een gezellige restaurant aan het strand was erg leuk!
's Avonds zijn wij met een leuke groep studenten naar een Food Market gegaan. Eettentjes langs de weg met heerlijke Zuid-Afrikaanse gerechtjes, wat een megaleuke sfeer geeft dit!
Na een lekker wijntje en een Zuid-Afrikaanse cider: Savannah zijn wij richting de beroemde uitgaansstraat Long street gegaan. Bij Dublines gingen onze voetjes van de vloer tussen de Zuid-Afrikaanse rugbyspelers.

Vandaag zijn Marieke en ik met twee andere meiden naar V&A Waterfront gegaan waar wij even lekker konden bijkomen op een terrasje. Met de bril op het hoofd en de slippers aan de voet hebben wij genoten van onze grote gele vriend de zon.
Stomtoevallig liepen wij zo tegen het elftal van Ajax Cape Town en hebben wij gratis kaartjes gekregen voor de voetbalwedstrijd van Ajax Cape Town tegen Polokwane City aanstaande woensdag in het stadion van Kaapstad. Sami nami na ey ey, waka waka ey ey! Ja ja het stadion van het WK.
Vanavond gaan wij weer een avond amuseren in het centrum. Een discotheek op de 31e verdieping of een tent in de Long Street.. wij wachten af wat de avond ons brengt!

Oh ja.. het verkeer. Chaos chaos chaos! Met sloten op de deuren, aan de linkerkant rijden.. een ware kunst! Door rood rijden en mensen bijna aanrijden schijnt heel normaal te zijn hier.

Met een klein beetje wifi zo nu en dan op de dag probeer ik jullie op de hoogte te houden.


  • 07 Februari 2015 - 10:29

    Rob En Vivian:

    Ha, maaaaar...wij worden zo wel heel erg jaloers op jou..hihi..wat geweldig dat julie zo aan het genieten zijn. Wanneer beginnen jullie met de stage? Baie pret!

  • 07 Februari 2015 - 18:11

    Ellen:

    Zus! Wat een gave avonturen weer. Ik zag de kreeften-foto voorbij komen, ben ik niet gewend bij jou... Normaal is het andersom en verbrand ik juist altijd, haha! Take care en geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Afstudeerstage in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

13 April 2015

Check!

30 Maart 2015

Aftellen?!

21 Maart 2015

Nieuw leesvoer

09 Maart 2015

Wine o'clock

02 Maart 2015

Dance dance dance
Eefke

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4445

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 26 April 2015

Kaapstad

Landen bezocht: